fbpx

No products in the cart.

No products in the cart.

7 tips & tricks pentru un brand personal puternic în freelancing

Good branding makes any business memorable.

Atunci când vine vorba de branding personal, freelancerii ar trebui să fie primii care pun mâna pe o foaie și un pix. Ideea asta are în ea mult adevăr – șansele tale de reușită vor crește considerabil dacă acorzi atenție brandului tău personal, a cărui beneficii le-am expus într-un articol trecut (te invit să îl citești înainte de a continua cu acesta).

Înainte de a trece la subiect, simt nevoia să fac o precizare: așteaptă-te ca personalitatea ta să se transpună fără doar și poate în brandul tău personal, această tranziție fiind o metodă utilă prin care te poți diferenția. Nu are rost să joci un rol fals doar de dragul brandingului, nu? De ce să nu fii tu, exact așa cum ești zi de zi? Cu siguranță vei atrage mai mulți oameni în jurul tău, dacă ești transparent și onest. 

Hai să vedem care sunt acele tips & tricks practice și gata de aplicat pentru orice freelancer care își dorește un brand personal puternic. Nu te aștepta la informații rocket science, ci la unele  utile și ușor de pus în aplicare. Cred că dacă le-aș fi avut în fața ochilor organizate sub forma unei liste atunci când abia intrasem în hora freelancingului, mi-ar fi fost mult mai ușor să mă organizez. Așadar:

1. Fii activ (și atent) în Social Media

De cele mai multe ori, potențialii clienți îți vor studia cu mare atenție conturile de Social Media înainte de a lua decizia finală. Făcând acest research pe canalele de comunicare pot afla vrute și nevrute despre tine, așa că trebuie să fii atent la informațiile pe care le împărtășești acolo. 

Cum îți poți îmbunătăți conturile de Social Media?

  • Asigură-te că descrierea din Bio este scurtă și la obiect.
  • Completează-ți contul de LinkedIn cu experiența de muncă.
  • Alege o poză de profil care te caracterizează (de preferabil una în care ai zâmbetul pe buze. Cui nu îi plac oamenii fericiți?)
  • Folosește design-uri personalizate pentru pozele de cover.
  • Acolo unde ai posibilitatea, include link spre website sau spre portofoliul personal.

2. Ai grijă la ce distribui pe profilul tău

Dacă tot suntem în sfera Social Media, nu avem cum să omitem o mică dezbatere despre profesionalismul în ceea ce privește conținutul împărtășit. 

Din moment ce clienții vor analiza minuțios fiecare element de pe paginile tale, e recomandat să nu intri în subiecte controversate sau ofensive. Asta pentru că nu știi ce tip de om îți va vizita pagina și dacă e sau nu de acord cu părerea ta.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să duci acest sfat la extrem și să îți ascunzi personalitatea. Dacă ai face asta, ce rost ar mai avea Social Media? Încearcă să păstrezi un grad de profesionalism atunci când îți expui părerea și asigură-te că nimeni nu va avea de suferit.

3. Lasă-ți amprenta de câte ori ai ocazia

Una din cele mai bune strategii prin care îți poți consolida brand-ul personal ține de acel “personal touch” pe care, deși stă bine ascuns, îl avem cu toții. Îți poți contura propriul stil atunci când vine vorba de redactarea articolelor, elaborarea unei strategii sau atunci când trebuie să livrezi conținut grafic – nu e deloc greu dacă acorzi atenție și acestei amprente.

Ia-l ca exemplu pe Seth Godin. Nici nu e nevoie să ajungi la sfârșitul unui articol pentru a-i vedea numele; îți vei da seama din stilul de redactare că acel conținut e semnat de el.

4. Creează-ți un portofoliu solid și folosește-l de câte ori ai ocazia

Despre portofoliu se poate scrie cel puțin o zi și o noapte, și tot nu s-ar termina tot ce e de zis. 

Un portofoliu este o investiție sigură, care te va ajuta să te poziționezi mai bine și îți va oferi o doză de profesionalism. În acest mod potențialii clienți pot vedea impactul pe care l-ai avut în alte proiecte, tipurile acestora (poți include și câteva show cases, cu rezultate palpabile, măsurabile) și astfel își vor da mai repede seama dacă ești persoana potrivită pentru proiectul lor. 

Este alegerea ta dacă optezi să faci asta sub forma unui website sau sub forma unei prezentări personalizate. Scopul final e același, deci poți alege varianta care îți e cel mai la îndemână.

5. Semnează-te la sfârșitul fiecărui email trimis

Semnătura de la sfârșitul email-ului e și ea o metodă prin care îți poți promova brand-ul personal. În acest fel persoana care îți va citi email-ul va știi exact cu cine poartă conversația.

Mai mult decât atât, Gmail și Outlook îți permit să adaugi și un design personalizat email-urilor. Poți schimba culorile, font-urile, mărimile. Însă nu te entuziasma prea tare – optează pentru un design minimalist, fără prea multe culori și nu uita să adaugi semnătura la final. Eventual, poți adăuga și o fotografie, numărul de telefon, link spre rețelele sociale, spre website sau spre portofoliu. 

6. Fii consistent în tot ceea ce faci

Dacă alegi să te poziționezi ca expert în nișa X (cea mai bună alegere pe care o poți face), vei fi recunoscut pentru activitatea în  această nișă și vei avea mai multe șanse să devii mai bun, fiindcă vei căuta tot timpul metode prin care să crești și să te perfecționezi. 

Spre exemplu, majoritatea email-urilor care vin spre mine sună cam așa “Hei, te-a recomandat XYZ că scrii foarte frumos, îmi poți trimite te rog o ofertă?”. Am ajuns aici doar împrietenindu-mă bine de tot cu consistența – am scris aproape zilnic și m-am poziționat drept copywriter/content writer de câte ori am avut ocazia. Chiar dacă paleta mea de servicii este mai largă, o mare parte din activitatea mea este legată de cuvinte – de aici poziționarea și nișa pe care o expun cel mai des.

7. Învață constant

Skill-urile nu trebuie omise, indiferent de anii de experiență –  vei avea mereu nevoie de informații noi și de cursuri pentru a ține pasul cu tot ce se întâmplă. În acest fel îți vei îmbunătăți atât munca, cât și brand-ul personal, vei continua să livrezi materiale din ce în ce mai bune și vei fi recunoscut pentru asta. 

Spre exemplu, Bill Gates citește peste 50 de cărți pe an. Sigur nu o face pentru a câștiga mai mulți bani, însă o face pentru a acumula ceea ce place să numim knowledge (singurul lucru care nu dispare a doua zi). Așadar, nu îi lua în seamă pe cei care îți spun că petreci mult prea mult timp cu nasul în cursuri și în cărți – continuă să experimentezi și să înveți, fiindcă numai așa te vei putea dezvolta ca freelancer.

În loc de concluzie, îți voi spune că înainte să începi să pui cele de mai sus în aplicare trebuie să știi că un brand personal puternic are nevoie de foarte multă răbdare și asumare. 

Iar dacă te întrebi cumva care sunt cele mai mari greșeli în personal branding, află că Anca și Iunieta, colegele mele, au pregătit un episod de podcast special pentru acest subiect, plin de informații relevante care ar trebui să ajungă la toți freelancerii. 

Până data viitoare,îți doresc mult spor în branding și multă răbdare în tot ceea ce faci!

Articol realizat de Bogdana Todoruțiu, freelancer în marketing și comunicare, iubitoare de cărți, căței și mâncare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *