fbpx

Cum să-ți faci o strategie de conținut în Social Media? 5 idei de la NO.MAD Outdoor Camp

Duminică seara, după trei zile de cursuri, am ajuns acasă, am făcut un duș și am respirat. Mi-am oferit puțin timp să mă bucur că s-a încheiat tabăra NO.MAD Outdoor Camp cu bine și am reușit să o organizăm în plină pandemie și cu toate măsurile de precauție.

Pentru că mi-au scris câțiva oameni pe Facebook să mă întrebe de cursul de strategie de conținut pe social media pe care l-am ținut în tabără, m-am decis să scriu aici ideile principale. Poate mai trec și cursanții prin ele și poate sunt utile și pentru cei care s-au întrebat ce presupune o strategie de conținut în social media.

Înainte să ne gândim la conținut, trebuie să stabilim obiectivul fiecărui canal de social media și să identificăm audiența. De ce am pagina de Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin, cu cine vorbesc și unde vreau să ajung cu asta? Vreau să distrez, informez, vând sau altele? Publicul meu este prezent pe acest canal?

După ce ai stabilit obiectivele, trebuie să stabilești care este caracterul, limbajul și vocea brand-ului!

Pentru asta trebuie să știi care este caracterul brand-ului, ce voce și ce limbaj va folosi pe social media. Și, mai mult, să te gândești dacă tonul ales te va ajuta să-ți atingi obiectivul. Pentru că fiecare postare pe care o pui pe pagina de Facebook trebuie să răspundă la un De Ce, altfel, fără un obiectiv clar, face doar gălăgie.

Pasul 3 ar fi să te gândești De ce intră oamenii pe pagina ta de Facebook, ce vor ei să găsească, le răspunde brand-ul tău la nevoi sau vorbește doar despre el?

Cum faci un plan editorial corect?

Dacă ai răspuns la cele trei întrebări de mai sus, este timpul să începi să conturezi un plan editorial. Primul pas este să identifici 3 atribute principale ale brand-ului pe care să le împarți în ploni editoriali. Facem asta din mai multe motive.

  1. Pentru a găsit subiecte relevante de comunicat ce ajută audiența să înțeleagă mai bine brand-ul
  2. Să nu copiem de pe net toate metodele fără sens de a face engagement nepotrivit
  3. Să ne păstrăm direcția de comunicare și să creștem comunitatea

Luăm de exemplu brand-ul Măcelăria Ghiță, am lucrat pe el în weekend. Printre atributele lor principale se regăsesc: afacere de familie, produse fără conservanți, responsabilitate (fiind responsabili cu tot procesul de fabricație – inclusiv mâncarea animalelor). Luăm atributul afacere de familie și îl împărțim în piloni editoriali, gândindu-de ce conținut am putea crea să scoatem în evidență acest atribut: campanii de storytelling cu fondatorii, fotografii cu ferma la început și ferma acum, testimoniale de la cei mai vechi clienți, povestea celor mai vechi angajați, povestea primului magazin înființat etc. Și uite așa avem cel puțin 5 idei de postări care vor scoate în evidență atributul nostru, fără să vorbim în mod direct despre asta.

De ce trebuie să creăm un plan editorial

Pentru că altfel ne vom trezi în fiecare zi și ne vom întreba – Ce să mai pun astăzi pe Facebook? – și pentru că nu poți urmări dacă obiectivele sunt atinse sau, cel puțin, îți respecți strategia. Sfatul meu este să îți aloci o zi pe săptămână să faci acest brainstorming cu tine sau să te inspiri de pe Google Trends și să începi să creezi. Eu fac planurile editoriale vineri și luni, în funcție de client. Din planul ediorial nu trebuie să lipsească o căsuță în care să scrii cum a performat postul tău, ce reach a avut și câte click-uri a avut, un aspect pe care îmi place să-l urmăresc în ultima vreme este, ce sentimente a trezit.

Cum faci digital storytelling?

În tabără am vorbim puțin și despre digital storytelling. Ce înseamnă de fapt asta? Înseamnă să iei o întâmplare normală și să o treci prin structura unei povești pe care am învățat-o de când suntem mici: expozițiune, suspans, intrigă, deznodământ. O poveste trebuie să te țină puțin cu respirația la gură, să te îndemne să citești mai mult ca să afli cum s-a terminat acțiunea. Storytelling-ul este tehnica mea preferată pe social media pentru că are rezultate, oamenii se identifică mai ușor cu brand-ul și rămân alături de el indiferent de ce se va întâmpla.

Oamenilor le plac poveștile pe social media și pentru că seamană mult cu ceea ce fac ei în viața de zi cu zi, pentru că 60% dintre conversațiile noastre sunt povești sau bârfe. Mai este și faptul că citirea sau ascultarea unei povești bune activează aceeași parte a creierului ca plăcerea, stimulează crearea oxitocinei, hormonul dragostei și atunci trezește sentimente de încredere, empatie și generozitate.

Atunci când scrii o poveste, folosește tehnica show, don’t tell. Adică arată-mi, nu-mi spune. De exemplu, atunci când scriu fiecare copy închid ochii și încerc să-mi dau seama dacă văd acțiunea, mă întreb dacă acel text mă face să văd o imagine sau mă bagă într-un mic film.

În tabară am făcut și câteva exerciții practice, dar pe acelea nu o să le pun aici, poate le voi mai repeta la un viitor curs. Dacă vrei să afli ce au mai povestit și ceilați speakeri în tabără, poți citi și articolul Ancăi despre 101 sau niște C-uri în comunicare care îți vor face viața mai ușoară.

Dacă vrei să mă întrebi lucruri despre cum să construiești o strategie pe social media sau vrei să lucrăm împreună, mă găsești pe Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *