fbpx

No products in the cart.

No products in the cart.

Din culise: ce înseamnă să organizezi o tabără în perioada asta?

Am 12 ore de când nu m-am ridicat de la birou. Cumva nici nu am simțit nevoia. Mi-am creat o bulă în jurul biroului și am rămas blocată. Mi-am luat pauză când m-am uitat cu coada ochiului la bocancii de munte și m-am proiectat peste câteva zile, colindând pădurile încălțată cu ei. În general, încurajez freelancerii să-și ia pauze, să se bucure de timpul lor liber și să se ridice de pe scaun din oră în oră. Dar, uite că, se mai întâmplă ca spatele să ți se lipească de scaun, mâinile de tastatură, iar picioarele să devină niște fire de iarbă pe care nu te mai poți baza decât până la ușa frigiderului. În ultimele zile am fost atât de prinsă că nici știrile nu am apucat să le citesc, noroc că unul dintre participanții la NO.MAD Outdoor Camp m-a sunat zilnic să mă țină la curent. E complicat să organizezi orice eveniment offline în pandemie, așa că m-am gândit să vă povestesc câteva dintre etapele prin care am trecut noi la NO.MAD.

Ce ne-a apucat să organizăm o tabără în pandemie?

După ce am lansat Kind Market, platforma noastră de schimb de produse și servicii, NO.MAD parcă a prins voce. Comunitatea voia să se întâlnească, să stea fața în față, după atâtea mail-uri și întâlniri pe Zoom. Așa că, după ce am fost în vacanță în satul Ciocanu, am zis că aș vrea să revin oricând împreună cu oamenii din comunitatea NO.MAD. Am căutat o cabană cu capacitatea de 24 de oameni, am rezervat și am început să ne gândim la un concept.

Cum au reacționat oamenii?

În prima săptămână de la lansare ni s-au înscris jumătate din participanți. Conceptul de cursuri ținute pe pajiște, lucratul în echipe pe brief-uri, picnicul și focul de tabără au prins excelent. Doar că, la începutul lunii iulie, când am anunțat noi tabăra, cazurile de COVID 19 nu explodaseră. Cum numărul de cazuri creștea, cum participanții începeau să ne pună din ce în ce mai multe întrebări despre măsurile anti COVID19 sau chiar să se răzgândească. Asta ne-a făcut să adăugăm un nou element în lista responsabilităților: sănătatea participanților. Am redus numărul de locuri de la 24 la maximum 15, ca ei să încapă maximum 2 în cameră, să aibă suficient loc la masă, să păstrăm distanțarea socială corespunzătoare și, în principiu, să petrecem împreună, dar totuși separat. Nu vreau să vorbesc despre buget, care nu a mai fost luat în calcul în detrimentul siguranței puse pe primul loc.

Ce alte măsuri împotriva COVID19 ne-am mai luat?

Pe lângă reducerea numărului de participanți la minimum, ne-am pregătit cu măști, gel dezinfectant, termometru și distanțare socială. Camerele vor fi igienizate înainte să ajungem, iar la bucătărie se va găti doar cu mănuși și mască.

De ce am continuat să o facem dacă nu ieșim pe profit?

Să organizezi orice fel de eveniment offline în perioada asta este ca și cum te-ai arunca în lac fără vestă de salvare. Dar, în zilele noastre, fie că alegi să mergi într-o tabără sau într-un weekend din terasă în terasă, te supui la aproape aceleași riscuri. Așa că am făcut un calcul simplu luând în considerare beneficiile pe care le are tabăra și ce rămâne în urma ei:

  • 15 oameni o să învețe lucruri noi pe care le pot folosi să-și dezvolte business-ul în pandemie
  • 3 antreprenori o să primească o strategie de comunicare completă pe care o pot aplica în perioada asta
  • 5000 de oameni vor putea citi / afla conținutul util pe care trainerii o să-l furnizeze în tabără
  • O listă lungă de lecții învățate pentru echipa NO.MAD

Ce o să se întâmple în tabără?

Avem trei brief-uri primite de la antreprenorii înscriși în Kind Market: Măcelăria Ghiță, Papa Jacques și Respiro Dental. Fiecare brand are nevoie să-și contureze o strategie de comunicare care să includă o campanie de comunicare, un concept, slogan și vizual, o strategie de conținut pentru social media, o strategie de PR. Iar echipa de traineri formată din Alain Gavriluțiu, Anca Spiridon, Mișu Ionescu și eu, se va asigura ca echipa va trece prin fiecare etapă și va livra corespunzător cu obiectivele brand-ului. Noi i-am spus tabără de perfecționare în comunicare pentru că o să trecem prin toate etapele prin care trece un proiect, de la brief la livrare. Vom lucra trei zile pe brief-uri, iar seara o să ne relaxăm la picnic, foc de tabără și drumeții.

La fiecare eveniment pe care l-am organizat atât pentru clienți, cât și pentru NO.MAD, am avut emoții, dar acum am un gol în stomac care cumva îmi spune că, la final de weekend, se va umple cu satisfacții. Satisfacția ca am reușit să organizez prima tabără într-un context de 100 de ori mai dificil, satisfacția ca participanții au rămas cu lucruri utile pe care să le aplice pe business-urile lor și câteva experiențe care sigur o să-i fac mai liniștiți, relaxați și, cumva, plini de energie.

Mulțumesc partenerilor care au ales să ne susțină în continuare:

1664 Blanc, Domeniul Bogdan, AV Drinks Import, Măcelaria Ghiță, Papa Jacques, Reflectss, PaperMonks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *