fbpx

De ce să intri in Kind Market ca freelancer? 5 avantaje când lucrezi pe barter

Tot vorbim de câțiva ani despre nevoia omenirii de a-și schimba felul de a gândi. Circulau chiar teze legate de eșecul modelului capitalist. Din ce în ce mai mulți oameni din generațiile tinere alegeau stiluri profesionale diferite de modelul clasic, din ce în ce mai mulți lucrau din autorulote răspândite prin lume, din ce în ce mai mulți începeau să experimenteze cu producția, în funcție de pasiunile fiecăruia, de la bere și până la jucării pentru copii. Apăruse o nouă clasă de producători locali care proveneau din medii urbane care priveau produsul muncii lor ca pe ceva mai mult decât un mijloc de subzistență, un motiv de mândrie personală.

Toată această categorie de antreprenori locali, cu afaceri mici și mijlocii începea să câștige bani de pe urma acestui curent de entuziasm față de handmade, față de produsul de craft în detrimentul produsului de linie. Pe lângă bani, aveau și înțelegerea necesară a contextului actual și acceptau necesitatea comunicării, a promovării, a marketingului în toate formele lui. Această necesitate genera proiecte pentru o nouă clasă, complementară celei a antreprenorilor locali, dar aparținând aceleiași generații, a celor care văd interacțiunea profesională diferit față de modelul clasic, freelancerii. Oameni liberi, profesioniști aflați în mișcare browniană pe piață, neacoperiți de sigla vreunui brand sau agenții, având ca singura unealtă, meseria, ceea ce știau să facă. Generația ideilor diferite interacționa pe o piață nouă, în creștere, aproape alternativă, în raport cu piața marilor concerne, a marilor sume, a marilor cifre. Însă cifrele mari se fac și din foarte multe sume mici. Acest ecosistem era în creștere în momentul în care a intervenit starea de urgență.

Pe bună dreptate, totul a stat. Rotițele mașinăriei au înghețat. Primul lucru care a dispărut a fost exact elementul care alimenta tot mecanismul antreprenori locali, freelanceri și consumatori. Banii au dispărut. Nu oamenii, nu abilitățile lor profesionale, nici talentul sau creativitatea lor, nici măiestria lor de a face lucruri, nici know how-ul, nici experiența. Doar banii. Convenția pe care o acceptăm toți ca fiind unitate de măsură. Dar orice convenție poate fi înlocuită de o alta. De ce nu am accepta de acum înainte ca unitatea de măsură a interacțiunii profesionale să fie ceea ce avem nevoie și ceea ce știm să facem? La urma urmei cu toții voiam bani ca să ne acoperim exact aceleași nevoi și ne obțineam banii folosindu-ne de aceleași competențe. Dacă scoatem intermediarul mecanismul nu are nici un motiv să nu funcționeze. Are doar nevoie de un alt combustibil. Și acesta e bunăvoința. 

  1. ACTIVITATE – Un freelancer e ca un sportiv de performanță. Are nevoie de proiecte, de provocări care să-l țină în formă creativă. Oamenii activi au nevoie de lucruri la care să se gândească, de activități, telefoane, agitație, chestii pragmatice, deadline-uri. Iar în contextul actual barter nu e totuna cu pro bono, parola secretă pe piață pentru recrutarea gratuită de freelanceri. Dimpotrivă, în Kind Market poți intra într-un circuit de provocări profesionale reale, în care poți să rămâi în formă, concentrat pe meserie și să primești în schimb, rodul muncii unui antreprenor, în funcție de nevoile tale. Creezi un circuit mai scurt între munca ta și răsplata. Proiectele reușite pot să ne dea exact încrederea în sine și starea de bine pentru a fi și mai buni fie că primim bani pentru a ne lua de mâncare, fie că primim mâncarea direct de la sursă.  
  2. CONECTIVITATE – Kind Market e un proiect bazat pe ideea de comunitate și bună voință între membrii ei. Chiar dacă situația ne impune o rezervă socială nu înseamnă că trebuie să ne alienăm. Kind Market e și un loc de întâlnire al oamenilor care împărtășesc aceleași idei și stil de viață. Generația nomazilor digitali trebuie să aibă un loc relevant în care să interacționeze social și profesional, unde să-și testeze abilitățile și să își găsească viitori colaboratori pe termen lung. Conexiunile dintre oameni generează proiecte iar unele proiecte complexe ar fi mai ușor de executat dacă am avea deja rodată o echipă de oameni cu competențe diferite în comunicare. 
  3. SOLIDARITATE – piața locală are nevoie de ajutor și va avea nevoie mereu de un sistem funcțional de rezervă. Nimeni nu știe mai bine cum e starea de nesiguranță și anxietatea pe care o traversezi când dispare obiectul de activitate ca freelancerii și producătorii locali. Acești oameni care împreună formează o întreagă categorie trebuie să se poată sprijini unul pe celălalt la greu. Echilibrul ecosistemului pieței locale depinde de cât de bine colaborează cei doi poli, antreprenorii locali și freelancerii specializați în comunicare. 
  4. LIBERTATE – Atât freelancerii cât și mulți dintre antreprenorii locali aparțin aceleiași generații a ideilor alternative, a experimentaliștilor. Împărtășind în mare măsură aceleași idei îți va fi mai ușor să testezi ideile tale, cele de care ești mândru, cele de portofoliu. Principiul Kind Market fiind bunăvoința, vei avea mai multă libertate de creație, mai mult loc să îți întinzi creativitatea. Plaja de producători e atât de variată încât îți va fi mult mai ușor să găsești produsele sau brandurile pe gustul tău creativ. Libertatea de mișcare poate că a scăzut însă libertatea profesională nu are de ce să aibă de suferit. 
  5. CURIOZITATE – KIND MARKET e un proiect care testează un fel nou de a gândi relația dintre ceea ce știi să faci și ceea ce ai nevoie. Modelul nu îșii propune să înlocuiască felul clasic în care se desfășoară lucrurile ci sa ofere o alternativă viabilă pieței locale. Poți face parte dintr-o clasa de early adopters a unei mișcări care ar putea deveni o placă turnantă a pieței locale de freelanceri și antreprenori. Ca freelancer ai acum posibilitatea de profiți de un context nefavorabil pentru a face parte dintr-o mișcare colectivă, care ar putea avea ca urmare schimbarea felului în care percepem noțiunea de freelancer. 

O comunitate inteligentă are capacitatea de a se adapta la date noi ale aceleiași probleme. Iar generația ideilor alternative, a nomazilor digitali și a antreprenorilor locali are cele mai multe șanse să o facă. Dacă viața ne dă lămâi, se zice că e bine să facem limonadă. Dacă viața scoate banii din ecuația atunci noi facem Kind Market.

Articol scris de Alain Gavriluțiu, copywriter și strateg cu experiență de peste 15 ani. Alain se află și în spatele ideii Kind Marker, el fiind cel care a simțit nevoia în piață și care ne-a sugerat să creăm o platformă de barter între freelanceri și antreprenori.

Alain este în prezent Creative Director la 2Performant, unde folosește zilnic două unelte care-i plac cel mai mult: ideile creative și structura. Crede că scrisul bun este cel structurat, iar în România se scrie mai mult după instinct decât după cunoștințe clare. De-a lungul carierei a lucrat pentru Media Pro Pictures, Multimedia Est și HBO Romania, unde a scris peste 100 de scenarii. A trecut apoi în agenții de publicitate pe roluri de senior copywriter și a lucrat pentru branduri precum Google Romania, Salvați Copiii, Mazda, Profi, Perroni, Ursus Cooler, Kingswood și Redd’s. La 27 de ani a publicat prima carte “Nu toată iarbă e la fel” la Humanitas, în 2014 “Cărăușul de păcate” la Herg Benet iar în 2016 i-a fost publicată a treia carte, “Bube amare”.

Comment [01]

  1. May 29, 2020

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is very good.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *