fbpx

NO.MAD TALKS 07 – PERFORMANȚA NU ESTE REZULTATUL UNEI VIEȚI ECHILIBRATE

Săptămâna trecută a avut loc și episodul 7 NO.MAD Talks – Despre Eficiență și Productivitate. L-am ascultat pe Claudiu Petria povestind despre Questo, cum a luat naștere ideea și cum au atras primele colaborări. Mi s-a părut foarte motivant exemplul lor, au trimis 120 de mail-uri către posibili parteneri și au încheiat două colaborări.

Două colaborări care au fost suficiente să atragă altele, el ne-a spus că nu contează atât de mult ideea, ci mai degrabă perseverența și modul în care faci lucrurile.

 

În a două parte l-am avut ca invitat pe Andrei Roșca, Change Strategist, care ne-a răspuns la întrebările despre productivitate, eficiență, succes și rutină. Am transcris câteva dintre răspunsurile lui și sper să vă ajute. Dacă nu ați ajuns la NO.MAD Talks, vedeți că organizează un webinar de construire și deconstruire de obiceiuri pe 9 februarie.

 

1. Cum să ne planificăm ziua?

Învață să aproximezi câte task-uri poți face pe zi. De câte ori ne propunem să facem ceva și nu facem, ne scade încrederea în sine. După ce facem asta de 5-7 ori, nici noi nu mai credem că o să facem ce ne propunem. Trebuie să îți propui lucruri pe care în mod real poți să le și faci.

 

2. Cum ne diferențiem partea profesională cu cea personală?

Haide să nu ne păcălim că atunci când muncim este viața, că nu este, este parte din viață. Dacă vă uitați în ultimii 10 ani la momentele în care ați simțit că trăiți, au fost călătorii sau întâlniri cu prietenii, foarte puține chestii profesionale. Eu, de exemplu, folosesc ca separator meditația. Poate să fie meditația, o melodie, o plimbare în parc. Sunt chestii punctuale pe care trebuie să le faci ca să nu cari cu tine aspecte din viața profesională în cea personală. Mai este un aspect important aici, cum îți menții echilibru.

Dacă întrebați oamenii de succes cum au ajuns acolo, o să auziți un răspuns care se repetă. Au sacrificat totul pentru performanță. În general bărbații fac asta. Sunt mai mult dispuși să renunțe la tot pentru performanță, familie, prieteni, vacanțe. Sunt mult mai puține femei care fac asta, pentru că femeile caută mai mult echilibru. Atunci nu ai cum să bați asta. Realitatea este că nu trebuie să ai echilibru, este o alegere. Poți să fii dezechilibrat, dar asta este alegerea ta. De cele mai multe ori nu merita să sacrifici prezentul pentru viitor, pentru că nu știi dacă viitorul va mai fi. Nu știi cine o să mai fie în viitor. Performanța nu este rezultatul unor acțiuni echilibrate. Toți oamenii care au succes, nu au o viață echilibrată.

 

3. Cum să fim mai productivi?

În primul rând eu nu am notificări la telefon de vreo 5-6 ani. Nu am notificări de mail-uri, push de notificări. Dacă o să se întâmple ceva o să vă sune telefonul, nimeni nu o să dea pe mail. De vreo trei ani nu am nici laptop acasă, este doar la birou. Nu am pierdut nimic.

Eu folosesc Google Calendar pentru a-mi planifica ziua, de 12 ani. Orice task pe care-l fac îl am în calendar, nu lucrez la nimic dacă nu este în calendar. Dacă mă sună un client cu ceva urgent, înainte mă uit în calendar să văd dacă îl pot ajuta. Este foarte important pentru mine ca acest calendar să reflecte realitatea, pentru că o dată la două luni verific ce activități am făcut și cât timp mi-au ocupat. Cred că majoritatea problemelor de productivitate nu sunt probleme de productivitatea. De exemplu, dacă te sună un client și nu îl poți refuza, deși tu ai agenda plină, înseamnă ca asta este o trăsătură a caracterului tău. Ai rata de agreeableness mare. Steve Jobs avea 20%, cu cât te duci mai mult către 50- 100% ai profil de account manager, idealul este de 75%. Tot ce este spre 100% nu este de bine, pentru că o să te încurce de multe ori.

 

 

4. Care este rutina ta în fiecare dimineață?

Făcutul patului este primul task al zilei. Este important să-ți iasă primul task al zilei. Mă trezesc la 7.30, fac un duș, meditez cel puțin 20 de minute, în unele zile fac exerciții, după care mă duc la birou. Puteam să lucrez de acasă, dar am vrut să separ viața personală cu cea profesională.

Este o chestie interesantă cu patul, nu este indicat să lucrezi din pat sau să faci alte lucruri în afară de somn. Creierul va asocia patul cu munca și nu o să mai poți să dormi.

Le mulțumesc tuturor participanților pentru prezență, împreună am strâns 1000 lei care s-au dus către Taxiul cu Bomboane.

Mulțumiri MATER pentru spațiul minunat, Aurelia Vișinescu pentru vin și Sabina Ghiormescu pentru fotografii!

Următoarea ediție va fi pe 27 februarie, urmăriți pagina de Facebook NO.MAD Talks pentru detalii!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *