„Nu trebuie să le faci singur/ă pe toate.”
Unul dintre obiectivele noastre la NO.MAD a fost și este în continuare acela de a aduce oamenii împreună. Dacă ne uităm în urmă, își are probabil rădăcinile într-o poveste pe care Iunieta Sandu – fondatoarea NO.MAD – o spune destul de des. Aceea a începuturilor proiectului când din nevoia de a nu mai fi un freelancer singur, ea a pus bazele a ceea ce e azi comunitatea NO.MAD: un loc de întâlnire pentru peste 3200 de freelanceri dornici să construiască lucruri împreună.
Și pare că Târgul permanent al freelancerilor nu face excepție de la această caracteristică. Dincolo de faptul că e un loc de întâlnire între freelanceri și antreprenori în căutare de specialiști care să ofere o mână de ajutor în viaţă sau în business, Târgul pare și un stimulent pentru asocieri de business.
E cazul Andreei Chiuaru și a Ruxandrei Scripcariu care s-au văzut în grupl NO.MAD, s-au plăcut și potrivit ca stil de lucru și au construit un pachet de servicii pe care l-au înscris în Târg. Andreea creează conținut în online de 8+ ani. Și de aproape 6 îi ajută pe alții să-și atingă obiectivele de business prin strategii creative de conținut. Ruxandra „apasă butoanele” potrivite de prin 2012. Creează content foto-video și trăiește cu convingerea că frumosul se află în lucrurile simple, fiind o optimistă pusă pe găsit soluții în orice situație – nu există probleme, ci provocări.
Împreună au creat pachetul Social Media Start-Up Kit pentru Antreprenori. Care este genul de cadou pe care îl poți face unei afaceri mici pentru ca fondatorii ei să se simtă mai puțin singuri în marea de responsabilități pe care le au oricum. O analiză a conținutului de pe unul dintre canalele de social media și 15 postări livrate la cheie (text și imagine) pot fi fix ce ai nevoie dacă simți că procesul de creare și publicare de conținut e unul prea complicat. Și, desigur, dacă ai nevoie de două partenere de nădejde pentru comunicarea brandului tău.
Pe ele le-am luat mai întrebări în acest interviu și iată ce a ieșit.
Spuneți-ne povestea voastră profesională în câteva cuvinte! De cât timp sunteți pe cont propriu și cum ați ajuns la decizia asta?
Pe cont propriu, Ruxandra apasă butoanele potrivite din 2012. Andreea e „full-time freelancer” abia de la început de 2021 când și-a dat seama că cel mai mare impact îl poate avea lucrând direct cu antreprenori români pentru strategii și conținut de social media.
Am lucrat prima dată împreună în vara lui 2020 când ne-am întâlnit „pe teren” la un eveniment și am decis că suntem pe aceeași lungime de undă și am început să ne recomandăm reciproc. Însă Târgul freelancerilor ne-a ajutat să ne oficializăm relația. Fun fact: ne-am întâlnit în grupul de Facebook No.Mad Talks.
Ce oferiți antreprenorilor din Târg, care sunt serviciile voastre?
Oferim un Start-Up Kit care conține un audit pentru un cont de social media la alegere si 15 postări (de la concept la fotografie și text). Noi am gândit-o ca pe o colaborare de test mai ales pentru antreprenorii care sunt sceptici în a lucra cu freelanceri sau nu au un buget mare și nu vor să semneze un contract pe mai multe luni.
După ce consumăm postările din kit ne vedem din nou la o cafea și decidem dacă și cum putem colabora pe viitor. Până acum toate colaborările inițiate prin târg s-au concretizat tare fain, iar start-up kit-ul s-a transformat într-o paletă mai largă de servicii (de la Facebook Ads la content video).
O experiență / colaborare notabilă, în care chiar ați simțit că ați făcut o schimbare pentru un client?
Colaborarea noastră favorită împreună e cea pentru Mokko Atelier. Ruxandra și Oana se cunoașteau deja, Andreea și Oana se urmăreau reciproc pe social media. Dar postarea pachetului de servicii în Târgul Freelancerilor a fost trigger-ul de care am avut toate nevoie ca să ne vedem la o cafea și să vedem cum putem lucra împreună.
Ruxandra a reușit să o convingă pe Oana să apară mai des în fotografii, Andreea i-a transmis dragostea ei pentru caruseluri de instagram, și, pe lângă o creștere a engagementului, marele câștig a fost că i-am amintit Oanei cât îi e de drag să povestească despre Mokko pe social media.
Cum ați aflat de Târgul permanent al freelancerilor și de ce ați decis să faceți parte din proiect?
Am văzut-o de la început ca pe un semn că ar trebui să ne oficializăm relația. Cred că am aflat din grupul de facebook unde avem amândouă notificările pornite, iar timing-ul a fost cum nu se poate mai bun.
Trei trucuri pe care le-ați învățat în activitatea voastră și pe care le-ați da mai departe.
Trei trucuri de la Andreea:
- Creează mai des caruseluri pe Instagram. Oamenii le adoră (și implicit și algoritmul Instagram)
- Nu-ți fie frică să-ți arăți fața sau să vorbești despre tine (ne place să ne conectăm cu alți oameni, nu cu logo-uri și sloganuri)
- Externalizează mai mult sau măcar cere o părere unui specialist (chiar dacă ți se pare că te descurci, s-ar putea să fii surprins de câte lucruri îți scapă din vedere).
Trei trucuri de la Ruxandra:
- Vorbește uman cu clientul – dacă personalitatea ta e colorată, fii exact cum ești (în limita unui minim de decent care să nu fie abuziv) și vei atrage oamenii potriviți ție
- Impune limite cât mai fin cu putință – un contract bine scris te scutește de multe discuții lungi și stupide
- Asumă-ți greșelile, corectează imediat acolo unde poți și fii darnic cu oamenii care te sprijină în demersul tău, fie ei prieteni, fie ei clienți vechi.
Ce i-ai spune cuiva care ar vrea să (își) facă un cadou din Târgul permanent al freelancerilor dar nu e decis 100%?
Că merită. Și că nu trebuie să le facă el/ea pe toate!