Poveşti din Kind Market: Ca freelancer e important să lucrezi constant, ca să nu-ți ieși din mână
Pe Mirela ați văzut-o mai des la tv în ultimele zile și în presă unde susține cauza persoanelor transgender din poziția de mamă a lui Alex. Când merge la birou face marketing și comunicare și îi plac campaniile inovative și ideile trăznite. Are un ONG prin care derulează campanii sociale atipice și acum a început, din pură pasiune, să fac un curs de design interior.
Fost jurnalist, Mirela a lucrat până acum 13 ani în media. A acoperit o plajă largă de la radio și presă scrisă până la film și televiziune. Evoluția spre PR a fost naturală. Îi plac start up-urile pentru ca îi permit un plus de libertate și creativitate, iar provocările sunt pe lista ei de priorități.
S-a înscris în Kind Market pentru că…
Mi se pare fain să interacționezi cu oameni care au nevoie de tine și să vii cu soluții utile, într-un mod liber și necondiționat. Și-mi place să ajut.
One woman show
Fac marketing și comunicare. Creez campanii pentru companii, de la identificarea diferențiatorilor până la vizual sau evenimente. Mă ocup de conturi de social media și maximizez șansele de vânzare a produselor. Mă ocup de conținut, de cum se prezintă un brand în fața consumatorilor, a influencerilor, a jurnaliștilor, precum și a concurenței.
Îmi plac campaniile out of box, inovative… și ideile trăznite. Derulez campanii sociale atipice prin ONG-ul pe care îl am: Raise2Race, Road2NYU. Partea vizuală am descoperit-o în ultimii ani și-mi place să-mi bag nasul pentru a crea logo-uri, bannere sau machete de orice fel. În plus, tot din pasiune, fac design interior cu diplomă. Acum sunt deja la al doilea curs de design interior, iar în curând voi începe și partea de fashion design [vreau să-mi fac propria colecție de haine].
Cel mai și cel mai mișto proiect a fost și cel mai solicitant
Academia Titi Aur a fost proiectul care m-a solicitat foarte mult, dar și care mi-a plăcut foarte mult. Pentru că lucram numai cu bărbați [și pot fi tare încăpățânați câteodată], pentru că eram într-un domeniu [auto] căruia nu îi dădeam prea multă importanță, dar și pentru că a trebuit să o iau de la zero cu site-ul [care era tare slab la vremea aia și fără informații], cu vânzarea către persoane fizice, produsele pentru persoanele fizice, flyere, prezentări, conferințe de presă, crearea de știri pentru jurnaliști, evenimente, social media, parteneriate etc.
Am derulat împreună cu ATA campania socială “ViAȚA e a ta” pentru a diminua la nivel național numărul accidentelor rutiere în rândul tinerilor șoferi. A fost o muncă titanică, dar faptul că în câteva luni am ținut traininguri în 8 orașe din țară unde a instruit 488 de instructori auto, astfel încât ei mai departe să învețe tinerii să conducă într-un mod defensiv, m-a făcut să fiu tare mândra de mine.
It’s getting hard when…
Cel mai complicat moment este cel în care nu am activitate și-mi vine s-o iau razna. Am avut momente când aveam 14 clienți simultan… iar ca freelancer e important să lucrezi constant, ca să nu-ți ieși din mână.
Clientul ideal există și ar trebui să aibă simțul umorului
Am avut noroc că nu m-au călcat mulți pe coadă, dar tocmai asta este motivul pentru care am ales să fiu freelancer. Ca să pot spune NU în fața clientului, și, bazându-mă pe argumente, să nu stau cu frica-n sân că mă vor da afară. Clientul ideal ar trebui să înțeleagă că nu este specialist în comunicare și marketing, iar întregul lui proiect trebuie să fie ca un puzzle. Fiecare piesă e importantă și fiecare piesă trebuie să aibă un rol în imaginea de ansamblu. Dacă decizia omului de marketing nu îi este pe plac, clientul ar trebui să se bucure, pentru că este o părere avizată, venită din exterior, care îl poate ajuta să-și înțeleagă și clientul final, dar și produsul.
Nu știu prea multe bancuri, că nu le rețin, însă cu siguranță clientul râde mult când discutăm, pentru că sunt un om vesel și fac des haz de necaz. De aici îmi dau seama că, de fapt, clientul ideal ar trebui să aibă simțul umorului. 🙂