fbpx

Alexandra Ciucanu: Zona de servicii a prins un mare avânt pe Instagram odată cu apariția Reels

Alexandra Ciucanu împrietenește brand-urile și creatorii de conținut cu Reels. Deși știm cu toții că una dintre cele mai consumate forme de conținut este video-ul scurt, de multe ori alegem să rămânem de partea consumatorilor. Însă pentru toți freelancerii și antreprenorii care și-au propus ca în 2023 să învețe să creeze reels și să atingă noi publicuri, avem o veste bună: Alexandra vine pe 16 februarie la NO.MAD Talks: Cum să ne promovăm online în 2023 și ne oferă sfaturi utile la început de drum. Însă, pentru că nu mai aveam răbdare până la eveniment am stat de vorbă cu Alexandra și am întrebat-o de ce a ales Instagram și cum ar trebui să ne raportăm la reels. Enjoy. 

  1. De ce Instagram și nu Facebook? 

Ah, ce întrebare bună!

Am două perspective aici:

  • Din punct de vedere personal, îmi place mai mult “atmosfera” de pe Instagram și interacțiunea de aici. Simt că lumea e mai relaxată și mai puțin înverșunată decât pe Facebook.
  • Din punct de vedere profesional, cifrele ne arată clar că nivelul de interacțiune și reach-ul sunt semnificativ mai ridicate pe Instagram, decât pe Facebook. În plus, Instagram e aplicația numărul 1 pe care oamenii o folosesc pentru a se conecta cu brandurile.

2. Ce fel de business-uri crezi că sunt potrivite pentru a se promova pe Instagram? 

Cred că orice business se poate promova pe Instagram cu abordarea și strategia potrivită.

Am putea spune că activitățile care se pot reprezenta foarte bine vizual au un avantaj, cum ar fi zona de food, fashion, beauty, travel, art, lifestyle. 

Pe de altă parte, zona de servicii a prins un foarte mare avânt odată cu apariția Reels și a caruselelor educaționale, care au un reach foarte bun.

Pe scurt – e loc pentru toată lumea pe Instagram, atât timp cât e foarte clar cum se poziționează, ce oferă și mai ales cui, iar prezența e una constantă. Dacă nu există claritate, indiferent de activitate, Instagram nu va părea deloc prietenos.

3. Câteva lucruri pe care le-ai învățat de când ai început să faci reels? 

Țin traininguri de 14 ani și partea mea preferată a fost mereu interacțiunea directă, la cald, cu publicul. În momentul în care am început să fac Reels, mi-a lipsit foarte mult asta.

Ce am învățat a fost că e foarte importantă adaptarea la mediul în care „predau”. 

Fiecare Reel e o bucățică de training condensată în câteva secunde, care e important să aibă niște elemente cheie, ca să ajungă la cât mai multe persoane care au nevoie de informațiile din el.

Un alt lucru care a făcut o diferență în felul în care au fost primite Reels pe care le-am creat a fost autenticitatea. 

Dacă la început mă inspiram mult din stilul altora și eram destul de serioasă, (ca să nu zic „înțepată” 😀 ), pe măsură ce mi-am dat voie să fiu eu, autentică și funny, așa cum sunt în viața reală, reach-ul și engagement-ul au crescut semnificativ. La fel și numărul de urmăritori și cel de clienți.

4. Care sunt cele mai mari piedici ale oamenilor care se apucă de reels? 

Frica e una dintre cele mai mari piedici pe care le întâlnesc la clienții mei și oamenii cu care interacționez în online. Vorbim de frica de a vorbi la cameră, frica de a fi vizibili sau de a fi judecați, de a nu părea în vreun fel penibili pentru că ne jucăm, dansăm sau arătăm spre bule cu text.

Sindromul impostorului e și el în topul piedicilor. Instinctiv vrem să arătăm că suntem experți și să împărtășim cele mai complexe lucruri pe care le știm. Însă ne lovește ideea că nu știm destul, iar ceea ce știm poate fi atacat cu ușurință de cineva care știe mai mult decât noi.

O a treia piedică des întâlnită e cea legată de cunoștințele tehnice. Aud des „Eu nu mă pricep să lucrez cu toate aplicațiile astea, că nu sunt o persoană tehnică.” Piedica asta cred că e cel mai ușor de depășit, pentru că skill-urile tehnice se pot învăța de obicei mai ușor decât soft skills.

5. Cum ar trebui să ne gândim conținutul pentru reels? 

Conținutul pentru Reels nu e ceva de sine stătător, ci e o piesă de puzzle. Una importantă, într-adevăr, dar doar o piesă.

Ceea ce punem în Reels e nevoie să se lege cu restul conținutului, să aibă sens în imaginea de ansamblu a contului și să susțină obiectivele de business.

În același timp, având în vedere că majoritatea utilizatorilor de Instagram accesează platforma pentru entertainment, când gândim conținutul pentru Reels avem nevoie să fim cu gândul la avatarul nostru de client – omul nostru ideal și să vedem sub ce formă putem așeza informația pe video, astfel încât să aibă impactul pe care ni-l dorim. Altfel spus, ce ne dorim să știe, să simtă și să facă persoanele care urmăresc acel Reel și cum putem obține asta.

6. Trei conturi de Instagram pe care tu le urmărești și îți place cum comunică pe reels? 

Dr. Alexandra Mircea ar fi primul care îmi vine în minte. E o combinație de conținut educativ și amuzant, care prinde foarte bine și care i-a adus o super vizibilitate.

Dr. Julie e un alt exemplu de cont cu conținut educațional și o abordare faină și diferită a tot ceea ce înseamnă zona de psihologie. Nu e neapărat funny, dar e relatable felul în care explică și te prinde foarte ușor.

Ah și contul Florinei Toma e o adevărată încântare pentru ochi, pe partea de travel – felul în care promovează foarte subtil locații fabuloase din toată lumea mi se pare fascinant.

7. Reels este într-adevăr un conținut ușor de consumat, dar au și rată bună de conversie? 

Mi-ar plăcea să spun că da 🙂

Bineînțeles că depinde și ce înțelegem prin conversie – dacă vorbim despre conversie la urmăritori sau la clienți, însă din experiență, nu aș putea spune că e tipul de conținut care convertește cel mai bine.

Dacă ne gândim la tipurile de conținut disponibile pe Instagram ca fiind așezate într-o pâlnie, Reels sunt chiar la intrarea în pâlnie – cele care aduc cele mai multe perechi de ochi asupra conturilor, pentru că sunt scoase în lume și arătate nu doar urmăritorilor.

Mai departe, e important ca și restul conținutului pe care îl găsesc acele perechi de ochi pe cont să fie interesant, ca să convingă oamenii să apese butonul de follow.

Într-un mod foarte interesant, conținutul care convertește cel mai bine pe Instagram e cel din Stories. Asta pentru că Stories sunt arătate publicului cald, oamenilor din comunitate, care au ales deja să dea follow și sunt într-adevăr interesați de ceea ce ai de oferit.

8. Tu cum consumi cel mai mult conținut online? 

I practice what I preach :)) Altfel spus, consum foaaaarte mult short video – de la videoclipuri cu pisici, la cele cu rețete, la tot felul de tips&tricks de dezvoltare personală. Mă pierd uneori printre ele.

9. Un sfat pentru cei care se apucă acum de reels? 

Să treacă la acțiune! 

Primul Reel nu va fi perfect, probabil nici al doilea, dar pe măsură ce exersezi și te obișnuiești cu formatul, cu tine pe cameră (dacă decizi să apari și recomand să o faci), cu ceea ce prinde și ce nu prea prinde, o să fie din ce în ce mai bine. Perfect nu va fi niciodată, dar va fi tot mai bine.

Ah, și e nevoie de așteptări realiste – da – sunt conturi cu milioane de vizualizări, da – cifrele mari dau bine, da – unii recomandă să postezi de câteva ori pe zi.

Întrebarea e cu ce costuri și cum ajută cifrele astea în obiectivele de business? Când zic costuri, mă refer de cele mai multe ori dacă reușim să rămânem sănătoși la căpuț alergând după cifre și viralitate și ce ne aduc, de fapt, concret, toate cifrele astea.

10. Câteva lucruri despre Alexandra pe care nu le vedem pe Instagram. 🙂

Hmmm! 

Ce nu se vede foarte des pe Instagram e faptul că am un job full time, într-o multinațională în care lucrez de 11 ani, pe partea de IT Security, la nivel global.

Un alt lucru care se vede destul de puțin, spre deloc chiar, e că împreună cu prietena și partenera mea de business, Adriana Handaric, avem clienți pentru care creăm strategii de marketing și conținut, e-mail marketing, materiale precum e-book-uri și diferite feluri de prezentări, postări și, bineînțeles, Reels 🙂

Ar mai fi și faptul că fac voluntariat de mai bine de 7 ani, și alături de Adriana și prietena noastră, Dana Lupșa, suntem în spatele asociației Happy Moms, care susține femeile antreprenor și educația financiară și antreprenorială pentru copii și tineri.

Altfel, împărtășesc destul de mult din ce știu, sunt și simt, fie că e roz pufos sau roz prăfuit, pentru că țin mult la autenticitate și la a arăta și părțile nu tocmai bune pe care le avem cu toți, dar evităm uneori să recunoaștem public că sunt acolo.

Continuăm discuția pe 16 februarie. Ne vedem la NO.MAD Talks: Cum ne promovăm online în 2023?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *